برنامه های رواق نور در اولویت فعالیت های کانون فهما باب الحوائج 
برنامه های رواق نور در اولویت فعالیت های کانون فهما باب الحوائج 

برنامه های رواق نور در اولویت فعالیت های کانون فهما باب الحوائج 

ملیحه یونس زاده گفت: فعالیت های قرآنی رواق نور از اولویت برنامه های کانون باب الحوائج است و این کانون در ذیل این رواق، طرح تلاوت نور را برگزار می کند.
شناسه خبر : 1122641 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۵

«ملیحه یونس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، فعالیت های قرآنی رواق نور را از اولویت برنامه های کانون باب الحوائج، برشمرد و گفت: رواق نور از رواق های ۱۲ گانه سومین رویداد ملی فهما است و این کانون در ذیل این رواق، طرح تلاوت نور را برگزار می کند.


مدیر کانون فهمای باب الحوائج رهجرد جیرفت افزود: در راستای اجرای این طرح، هر شب مابین اقامه نماز مغرب و عشاء یک صفحه از قرآن کریم توسط امام جماعت مسجد همراه با تفسیر قرائت می شود.


وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های قرآنی این کانون، برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم است که تا پیش از این در منازل برگزار می شد و اما تصمیم داریم از این پس در مسجد این جلسات را برگزار کنیم.


یونس زاده ابراز کرد: علاوه بر این نیز دوره های آموزش قرآن کریم شامل روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم در حال برگزاری است.


مدیر کانون فهمای باب الحوائج رهجرد جیرفت ادامه داد: اجرای فعالیت های قرآنی ضمن جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، زمینه آشنایی و انس بیشتر قرآن آموزان با قرآن کریم را فراهم کرده است.


وی اظهار کرد: جشنواره قرآنی مدها متان یکی دیگر از برنامه های رواق نور است و فعالان قرآنی کانون فهمای باب الحوائج نیز برای شرکت در این جشنواره، ثبت نام کرده اند.


یونس زاده اضافه کرد: بچه های مسجد قرار است در رشته های حفظ جزء ۳۰، مفاهیم، اذان و صحت قرائت نماز شرکت کنند.


مدیر کانون فهمای باب الحوائج رهجرد جیرفت عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون در فهما ۱۴۰۰، اجرای طرح شنبه های کتاب است که هر هفته یک جلد کتاب با موضوعات مختلف به ویژه دین و مذهب به نمازگزاران معرفی می شود.


وی بیان کرد: طرح سه شنبه های تکریم نیز هر هفته با تجلیل از یک نوجوان ورزشی، قرآنی و فعال مسجدی برگزار می‌شود.


یونس زاده ابراز کرد: کلاس های آموزش زبان انگلیسی و ورزشی از دیگر برنامه های کانون است که در حال برگزاری است.


مدیر کانون فهمای باب الحوائج رهجرد جیرفت ادامه داد: علاوه بر این نیز دوره های آموزش پته دوزی، قلاب بافی و گلسازی ویژه بانوان نیز برگزار می شود.


وی اظهار کرد: همچنین دوره های آموزش مهارت های فنی همچون برق کشی ساختمان ویژه پسران نیز در حال برگزاری است تا ضمن یادگیری و مهارت آموزی، زمینه اشتغال آنها فراهم شود.


یونس زاده در خاتمه تاکید کرد: هدف اصلی کانون فهمای باب الحوائج از انجام فعالیت های قرآنی، فرهنگی، هنری و آموزشی جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است.

پایان پیام/ 586